افزایش نگرانکننده سرقت کابلهای برق و مخابرات در شهرستان بهبهان طی ماههای اخیر، موجی از نارضایتی و گلایهمندی شهروندان را به همراه داشته است. سرقتهای پیدرپی که از مناطق شهری تا روستاها و باغات اطراف را دربر گرفته، علاوه بر ایجاد قطعی برق و اختلال در شبکههای ارتباطی، خسارات مالی و مشکلات فراوانی را برای شهروندان به وجود آورده و مطالبه برخورد قاطع با عاملان این جرائم را به یکی از خواستههای جدی مردم تبدیل کرده است.
رئیس اداره راه و شهرسازی بهبهان از رفع تصرف ۶۳ مورد اراضی ملی و دولتی در این شهرستان خبر داد و گفت: با اقدام بهموقع نیروهای یگان حفاظت اراضی، بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ مترمربع از اراضی ملی به ارزش بیش از ۲ هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال از دست متصرفان خارج و به بیتالمال بازگردانده شد.
در پی سرقت بخشی از کابلهای زیرساختی شبکه مخابراتی، آنتندهی سیمکارتهای ایرانسل در برخی مناطق شهر بهبهان با اختلال و قطعی مواجه شده است. طبق اعلام منابع مطلع، تیمهای فنی از ساعات اولیه وقوع حادثه در محل حاضر شده و عملیات بازسازی و رفع مشکل را آغاز کردهاند.
یک سال از شهادت مردی میگذرد که زندگی خود را وقف حفاظت از حیات وحش و جنگلهای خائیز کرد؛ محیطبانی که سالها در خط مقدم مبارزه با شکارچیان غیرمجاز ایستاد و سرانجام در راه دفاع از طبیعت، جان خود را تقدیم کرد تا نامش برای همیشه در حافظه زاگرس و دوستداران محیط زیست ایران ماندگار شود.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بهبهان از کشف ۲۵ مورد تخلف صنفی در جریان گشتهای بازرسی هفته اول خردادماه خبر داد و گفت: متخلفان پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.
دادستان مرکز استان خوزستان از صدور کیفرخواست برای یک مدیر استانی و یکی از کارکنان همان مجموعه به اتهام اختلاس و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی خبر داد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهبهان در آیین شکرانه برداشت زردآلو در شهر منصوریه، با اشاره به جایگاه ویژه زردآلو این منطقه در بازار کشور، از اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم صدها بهرهبردار در باغات منصوریه خبر داد و گفت: جهاد کشاورزی با بهرهگیری از ظرفیت کارشناسان فنی، برنامههای آموزشی و خدمات تخصصی را برای ارتقای کیفیت و افزایش بهرهوری باغات منطقه در دستور کار دارد.
مدیر اداره جهاد کشاورزی بهبهان با تأکید بر ضرورت تحویل گندم به مراکز خرید مجاز، اعلام کرد کشاورزانی که محصول خود را خارج از شبکه رسمی و به دلالان عرضه کنند، در سال زراعی آینده از برخی خدمات و حمایتهای دولتی محروم خواهند شد؛ وی همچنین از آغاز پرداخت مطالبات گندمکاران شهرستان از هفته آینده خبر داد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بهبهان از اجرای گسترده طرح نظارت بر بازار خبر داد و اعلام کرد در دو هفته ابتدایی اردیبهشتماه، بیش از ۷۰ مورد تخلف صنفی شناسایی و برای برخورد قانونی به تعزیرات ارجاع شده است.